admirer

Thursday, September 24, 2009

persoalan tak terjwb

"ni first time aku tgk ramai lelaki."kata nani. "eleh,besela tmpt cmni.takkan nk cari kt dewan kuliah kot." aku teringat perbualan aku dgn nani masa kami sama2 bershoping raya jam lewat 12 mlm.majoritinya lelaki dgn pakaian yang tah pape2, bahasa kasar dimana2.perasaan risau menerjah walapupn kami ditemani angah dn abu dzar mlm itu."ya Allah, jauhilah aku dr kejahatan malam.."

ye,majoriti bdk kuliah aku perempuan.boleh dikira,lelakinya dlm 30 lebih per 160 lebih orang keseluruhan.ye,memang bdk2 hayat ramai perempuan tp bila ditgk keseluruhan pn pelajar lelaki kt KMNS ni mgkin dlm kurang seribu dn keseluruhan pelajar dlm 3000 orang.secara nisbah,kalau tak silap seorang lelaki bersamaan 7 perempuan.kelas praktikum aku sendiri 4 lelaki je.malangnya kasanova2 belaka!

persoalannya,dimanakah lelaki2 ini?mengapa tidak ramai mereka di pusat2 pengajian?

mgkinkah ramai yang akan menjadi andartu kerana kurangnya kuantiti lelaki2 yang berkualiti dr segi dunia dan akhirat?wallahualam..

wahai lelaki yang dirindui,pulanglah dn bimbinglah kami..

2 comments: