admirer

Saturday, November 17, 2012

Awal Muharam yang bermakna

Assalamualaikum..

Ye, sudah hampir 3 tahun aku menjadi ahli jemaah islam kampus. Dan dalam masa itu pelbagai perubahan yang berlaku kepada ku. Di awal perkenalan, aku akui aku terlalu berasa indah dengan ukhuwah yang terbina. Aku juga ditaklifkan dengan taklifan yang sangat mencabar.Perjuangan sebagai motivasi. Namun, Allah itu Maha Berkuasa menguji hambaNya.

Aku makin lemah dan berasa tidak mampu lagi untuk mengharungi ujianNya. Lalu, aku mengambil keputusan untuk beruzlah, takpasti seketika atau selamanya. Aku tidak lagi menghadiri segala perjumpaan dalaman kerana aku ingin mengelak hati dari makin terluka. Namun, taklifan luaran ku yang berat dalam memikul wasilah tetap aku teruskan, bagi mengelak fitnah yang lebih besar. Dan aku lebih senang bersama mad'u dan seronok bersama dengan mereka.

Dikala hati itu berasa kekosongan, dengan nekad aku memecut untuk mencari kebenaran. Sesuatu yang dah lama aku cari kesahihannya. Sebelum ini, kebenaran itu ada mereka yang cuba sampaikan, aku masih sukar untuk menerimanya. Hari itu aku nekad.Awal Muharam tarikhnya. dan aku akui niat aku salah pada awalnya.

Hatiku bagai terisi. Aku rasa rindu, rindu untuk bertemu mereka lagi. Setiap kali aku terkenang, "ya Allah, adakah ini kebenaran??". aku masih takut untuk memilih kerana aku terikat dari seluruh genap jiwa.

Aku menangis sendirian dalam ruang kecil bilikku.tiada siapa tahu betapa berkecamuknya fikiranku.




mereka ajar aku benar-benar rasa rindu pada Rasulullah, mengenal Tuhan sedalamnya...

3 comments:

  1. Insya Allah arai dapat katakan!Ada Porsi Khusus yang Inginkan Hendak Dicapai namun Tinggal Basar dan Kecilnya Usaha Yang dilalui itu sangat menentukan. SaudariKu kalia bisa/dapat merasa/dirasakan sendiri melalui getaran dan Bisikan Kalbu dan serketulusan tidak ada kata tidak ada harapan kesabaranmu sungguh menentukan Pilihan baikMu datang Dari Allah Yang harus diterima. kalau dilihat dari katamu banyak berbentuk kata rintihan karena ada aku dan terbaik dari Pilihan temanMu bisa kalian ajak SERRING memecahkan persoalanMu yang dihadapi saat ini. ini No HP081522869486 untukMu buat Komunikasi Menyelesaikan Persoalan kalian hadapi saat ini tak cukup Bermain dengan kata-kata disini arai katakan Suubhaanaallah mempertemukan Kita

    ReplyDelete
  2. shukur atas nikmat allah kerana kita semuanya berpijak di bumi yg aman damai walau pun kekadang tu ada juga kekurangannya..
    perjalanan hidup kita semua entah dimana terhentinya nanti...

    ReplyDelete