admirer

Tuesday, September 21, 2010

demam raya~

kisah raya ku~

huhu..takde ape yg begitu menarik ttg raye ku..spt tahun lepas, raya ku disambut dengan kedatangan demam panas yang melampau sampai terpakse bertong- tong 100plus aku minum..huhu..

tambahan lebih menyedihkan, ketupat, lemang, rendang, kuah kacang, kuih- kuih raya tidak mampu ku jamah pada hari pertama raya dan kedua. memang muntah habisan.

cuma pada raya ketiga dan keempat aku mampu utk makan tapi malangnya mana ada stok ketupat lemang yang tinggal..huhu..ketupat tu aku anyam woo!

demam oh demam..malas nk citer pasal demam..dah lali aku dengan demam ni..kat UPM ni je..start muka masuk dh demam..diikuti setiap 2 minggu aku demam..sampai sekarang..smpaikan mind set aku, aku demam setiap 2 minggu selama seminggu..ubat- ubatan..aisehh..malas nk citer,malas dh aku nak makan jgk..smpaikan panadol tu dah immune dgn badan aku..wahaha..tak berkesan sggh..

jadi aku berazam..kalau aku mula sakit, aku berazam utk terus ke klinik..yeahh!

sbb2 aku tak suke gi pusat kesihatan (PK)
-lama dok menunggu
-bila doktor tahu aku dh demam 2-3 hari msti kne bebel knpe tak dtg awl..(igt aku byk mase free ape??)
-semua org yg menunggu muka sakit..tensen aku tgk..
-macam2 ubat-ubatan aku dapat..

demam itu kifarah dosa..hmm..Allah sayang aku..mgkin inilah cara Dia uji aku...huhu...jgn mengeluh Hasanah..

pengajaran yg aku dpt masa demam

Allah..panasnya..panas sgt..andai ini baru panas demam dunia, apakah termampu utk aku bayangkan panasnya mentari di padang masyhar..apakah termampu utk aku terus bertahan di nerakaMu yg luas..huhuhu..
astagfirullahalazim...

No comments:

Post a Comment